Continuare

Corporațiile/băncile sunt bune și rele:

– Corporațiile oferă locuri de muncă și plătesc taxe la bugetul de stat (corporațiile sunt bune). 
– Corporațiile profită de pe urma vulnerabilităților oamenilor care au nevoie de stabilitate și de validare (corporațiile sunt rele). 
– Corporațiile profită de pe urma vulnerabilităților competitorilor și produc servicii și produse mai bune pentru oameni (corporațiile sunt bune). 
– Corporațiile profită de pe urma vulnerabilităților guvernelor și politicienilor și folosesc metode inumane și imorale pentru a-și crește profitul (corporațiile sunt rele).

Oamenii nu au cum să schimbe corporațiile din interior, așa cum nu-și pot încetini pasul atunci când merg pe o stradă din New York. Ei trebuie să țină pasul cu corporația (orașul) în care se află, altfel sunt pedepsiți și dați la o parte. Singurii care pot schimba regulile după care funcționează corporațiile/băncile/orașele sunt politicienii. Dar din păcate, beneficiile și constrângerile corporațiilor atârnă mai greu decât memoria oamenilor care merg la vot. Atunci care ar fi soluția? Oamenii vin din nou în salvarea noastră. Oameni precum Greta Thunberg. Oameni precum Martin Luther King. Oameni precum Nelson Mandela. Oameni precum Malala Yousafzai. Oameni care cred că vocea lor contează. Oameni care ies din zona lor de confort și care spun cu glas tare (în orice formă): asta este ceea ce cred eu că e drept! Asta este ceea ce simt eu! Asta e povestea mea! Acești oameni sunt cei care produc schimbare. Pentru că vocea lor vibrează și reverberează spre urechile celor care decid regulile jocului (politicienii). 

Dacă ne dorim cu adevărat să schimbăm regulile jocului, noi, oamenii noi (tu și cu mine) ar trebui să ne facem vocea auzită. Ar trebui să povestim ceea ce simțim și ceea ce credem (experiențele noastre din corporații, povești despre imoralitate, despre corupție, despre poluare, despre drepturile omului etc.). Este nevoie ca oamenii să-și facă vocea auzită (în orice formă). Este nevoie de artă. Este nevoie ca oamenii să pună presiune pe politicieni. Dacă o vor face creativ și perseverent, politicienii vor fi obligați să modeleze cadrul în care corporațiile își desfășoară scopurile și vor lucra în interesul (sufletului) omului, nu al (rațiunii) corporației! Sufletul omului trebuie să vină în salvarea rațiunii! Miza este umanitatea.